söndag 7 juni 2015

Graduation

Fredagen den 30:e maj, dagen före graduation, var den sista skoldagen, vilket innebar musikuppträdanden och en promenad till Redwood park där det var picknick och signering av yearbooks som gällde. Aldrig någonsin har jag slutat skolan så tidigt, men det kändes väldigt bra eftersom att de sista veckorna har varit extremt sega då nästan alla seniors har varit och skrivit IB-prov och allla freshmen och sophomores har jobbat med sin pjäs uppe på HSU. Efteråt var det planerat att vi skulle åka och bada i floden, men eftersom att den var rätt vattenlös bestämde vi oss för att åka och surfa istället. Och för en gångs skull var det soligt på Moonstone Beach!

På lördagen infann jag mig klockan 10:00 hos rektorns hus för att hjälpa till med att förbereda ceremonin som skulle hållas där. Jag skrev skyltar, bar stolar, dukade och pysslade med ditt och datt. Själva gradutation började klockan två med när lärarna följt av alla seniors tågade in. Släktingar grät. Jag grät. Det hölls tal, och vi utbytesstudenter blev också hedrade med ett diplom (dock stavade de mitt namn Landon, men det här ju inte till denna världs ovanligheter). Det var nog ungefär som på film faktiskt (vem kom förresten på grejen med platta mössor??), förutom lite färre studenter och lite vackrare med hela ceremonin utomhus med utsikt över stilla havet. Jag föredrar nog de svenska studenternas utspring som tradition om jag ska vara helt ärligt, den är lite mer fartfylld, även om det var coolt när de kastade upp sina hattar i luften. 

Efteråt var det dags att ta avsked av NPA och dra vidare på Maia's avslutningsmiddag- sushi med hela familjen och andra närstående. Såklart blev det även graduation party, vi dansade oss svettiga och samlades sedan runt en brasa i trädgården innan vi somnade efter en mycket lång dag. 

Sammanfattningsvis har det varit ett mycket bra skolår och jag är glad att det fick ett fint avslut.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar